Oct 25, 2013

Supplemen adalah ubat???

Unknown | Friday, October 25, 2013 | 0Comments |
TAHUKAH ANDA? 

*Supplemen adalah ubat ? TIDAK. ---> Supplemen bukan ubat. Ubat terdiri daripada bahan jenis dadah yang "asing" untuk tubuh kita. Supplement adalah vitamin-vitamin pembina tubuh yang diperlukan oleh tubuh badan kita. 

*Kita tak perlu vitamin sebab dah cukup makan? Bila diselidiki diet harian kita, kebanyakan yang kita makan tu HAMPAS sahaja. 

*Semua supplement sama saja ? TIDAK. ---> Kebanyakan supplemen di pasaran adalah dari sumber sintetik. Supplemen terdiri dari 3 jenis : sintetik, organik dan semulajadi. Yang terbaik tentunya supplemen semulajadi.

*Supplemen memberi kesan sampingan? BETUL sekiranya ia dari sumber sintetik. Supplemen semulajadi TIDAK memberi kesan sampingan.

*Supplemen diperlukan oleh orang kurang nutrisi seperti mangsa kebuluran sahaja ? TIDAK. ---> Supplement adalah untuk orang yang mementingkan kesihatan. ~Tahukah anda kebanyakan rasa penat, letih, lesu, stress adalah antara petanda anda kekurangan vitamin? ~Tun Mahathir adalah pengamal supplemen, bandingkan diri beliau (dari segi fizikal dan buah pemikiran) dengan atuk kita yang seusia dengannya (yang tak ambil supplemen). Jelas kan? Perlu ke kita makan vitamin kalau kita dah ambil makanan seimbang? Saya jawab YA kerana badan kita tak boleh menghasilkan (sintesis) vitamin sendiri, kecuali vitamin D (perlukan cahaya matahari). Tambahan pula dengan gaya hidup serba ringkas, serba segera zaman sekarang ni lagilah memaksa kita mengambil vitamin atau makanan tambahan. Ok dah nampakkan perbezaan ubat dan supplemen...
 



********************************************************************************* 



Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

AIN:016-2731271

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Zahra Amani Official Blog