Nov 3, 2014

5 Sebab Omega Guard Sesuai Untuk Warga Tua

Unknown | Monday, November 03, 2014 | 0Comments |

Memang biasa kita dengar warga emas dan orang tua di kalangan kita mengalami penyakit. Apabila badan semakin berusia, metabolisme menjadi rendah sama juga dengan daya tahan / imunisasi badan. Masa inilah macam-macam penyakit datang. Tiga serangkai (darah tinggi, kencing manis, jantung) adalah yang popular di kalangan warga emas dan orang tua.


Omega Guard boleh dikatakan sebagai vitamin paling bajet dan sesuai untuk warga emas dan orang tua. Kenapa? Sebab Omega Guard atau minyak ikan terbaik ini mempunyai banyak kelebihan kepada golongan ini.



Anda pasti teruja untuk membelikan Omega Guard untuk ibu dan ayah andajika anda tahu sebab mengapa ia sesuai untuk mereka.



Berikut adalah 5 sebab Omega Guard sesuai untuk Warga Tua:




1. Penyakit Jantung
Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard bukan sahaja mengelakkan penyakit kepada orang sihat, orang yang telah terkena penyakit jantung pun bagus untuk mengambilnya. Ia boleh mengurangkan risiko komplikasi dan kematian kepada mereka yang telah disahkan ada penyakit jantung.



Omega 3 boleh mengekalkan rentak degupan jantung. Satu kajian mendapati, mereka yang telah mengalami serangan jantung dan mengambil minyak ikan, mereka mempunyai risiko kematian 45% lebih rendah dari mereka yang tidak mengambil minyak ikan. Ikan dan minyak ikan boleh memperlahankan arteriosclerosis dan merendahkan risiko serangan strok.





2. Triglycerides. 

Apa itu triglycerides? Dengan ayat mudah, ia didefinisikan sebagai lemak tidak baik dalam badan. Omega 3 (DHA dan EPA) boleh merendahkan tahap lemak ini sebanyak 20% hingga 50%. Kesan omega 3 juga dilihat dapatmerendahkan tahap kolestrol.





3. Rheumatoid arthritis. 

Rheumatoid arthritis adalah sakit sendi dan lutut yang biasa di alami oleh orang tua dan warga emas. Beberapa kajian telah mendapati minyak ikan boleh mengurangkan simptom sakit ini seperti rasa nyilu pada waktu pagi dan sakit. Kerana itu juga, Omega Guard adalah salah satu vitamin penting untuk Set Sendi dan berjaya membantu mengurangkan masalah sakit sendi kepada ramai orang.





4. Osteoporosis

Kajian mendapati mereka yang makan minyak ikan mempunyai kadar kepadatan tulang yang lebih tinggi.Satu kajian lain pula mendapati minyak ikan (bergabung dengan kalsium dan GLA) boleh meningkatkan kepadatan tulang kepada orang berusia yang telah mengalami osteoporosis.





5. Ingatan, Dementia dan penyakit Alzheimer

Beberapa kajian mendapati pemakanan yang tinggi kandungan lemak ikan/minyak ikan boleh mengelakkan hilang ingatan dan merendahkan risiko dementia kepada orang tua. Terdapat juga kajian di mana supplement yang mengandungi Omega 3 boleh memperlahankan masalah ingatan kepada pesakit Alzheimer.





Ternyata banyak lagi manfaat golongan ini kepada warga tua dan berusia. Adalah lebih baik kita memelihara kesihatan dari awal sebelum penyakit menjadi lebih parah. Sebab itulah hadiahkan Omega Guard untuk ibu dan ayah kita adalah langkah BIJAK. Merawat sesuatu penyakit adalah jauh lebih MAHAL berbanding mencegahnya.

Harga Omega Guard: RM136 (90biji)


Setiap pembelian Omega Guard dengan saya, saya akan berikan konsultasi PERCUMA bagaimana cara makan Omega Guard dengan betul supaya mendapat kesan optimum.



Promosi OMEGA GUARD! Promosi bulan November memang BEST!


Beli 6 dapat 7; atau

Beli 2 diskaun 5%



Berminat boleh whatsApp 0162731271 (Ain)



p/s: Rugi jika anda tidak beli bulan ni..boleh buat stok..Jadilah pembeli yang bijak...

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Zahra Amani Official Blog