Nov 16, 2014

Sakit Migrain Hilang : Selamat Tinggal Pain Killer dan Paracetamol

Unknown | Sunday, November 16, 2014 | 0Comments |
Migrain memang sakit.
Sangat sakit. Orang yang sakit migrain sahaja yang tahu macamana sakitnya. Rasa macam nak hantuk-hantuk kepala.

Sakit migrain biasanya serang sebelah kepala sahaja. Ada yang kena migrain sampai 2 jam, ada yang kena paling lama sampai 3 hari. Satu kerja tak boleh buat. Selagi tak makan pain killer dan paracetamol, selagi tu migrain tak hilang.

Menurut Dr Zubaidi, Migrain ni ada kaitan dengan keturunan sebab kebanyakan yang ada migrain kata ibu dan ayah mereka pun ada migrain.





Selamat Tinggal Pain Killer dan Paracetamol
Bukannya elok pun makan pain killer dan paracetamol untuk migrain. Lega sekejap aje pun. Dan kalau makan kerap, boleh effect buah pinggang.

Ada satu artikel dalam majalah iSihat, edisi ke berapa saya tak ingat. Ada seorang sportman yang kena sakit buah pinggang sebab kerap sangat makan pain killer sebab migrain. Aktif bersukan tapi masih kena sakit.

Ada cara nak kurangkan serangan migrain. Tanpa ubat tau. Memang berkesan.
Tak percaya?
 

Boleh tengok testimoni ini.




CoqHealth dan migrain

Melalui blog Dr Zubaidi, ada satu kajian menarik tentang Coq10 dan migrain. 

Dalam satu jurnal, beberapa orang saintis dari Jabatan Neurology, Cincinnati Children's Hospital Medical Care, Amerika Syarikat telah memberikan hipotesis bahawa sakit kepala migrain boleh disebabkan oleh kurangnya coq10 dalam badan.

Dari blog vitguide.com, Pada tahun 2002, satu kajian mendapati 61% daripada pesakit yang mengambil Koenzim Q10(CoQ10) sebagai pencegahan migrain dilaporkan mengalami pengurangan diserang migrain sebanyak 50% dalam tempoh tiga bulan kajian . Hanya 15mg dos sehari adalah mencukupi untuk memastikan pengurangan yang ketara dalam migrain dan sakit kepala.



Apa itu Coq10?

Coq10 ni macam enzim, Dia dibina dalam badan dan berkurang mengikut usia. Tapi, kita boleh dapatkan dari makanan juga. Kurangnya coq10 dalam badan boleh jadi punca sakit kepala.
 
 
Berdasarkan satu kajian penyelidikan, tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi di usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya.

Pada usia 40 tahun, jantung kita haya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2 peratus daripada jumlah penghasilan CoQ10 di dalam tubuh pada usia 20. 


Cadangan produk Shaklee lain untuk migrain adalah:


Dapatkan COQHEALTH PLUS (RM124 sahajaanda HARI INI.
Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Zahra Amani Official Blog