Nov 9, 2014

Senggugut Ketika Haid

Unknown | Sunday, November 09, 2014 | 0Comments |
Masalah senggugut ketika haid adalah masalah yg kerap kita dengar di kalangan wanita sewaktu dalam umur produktif. Kesakitan yg dialamami ada kalanya boleh mengganggu aktiviti seharian seseotrang wnaita yg mengalaminya.







Kesakitan senggugut bukan sekadar rasa sakit atau cramp di sekitar perut sahaja; malah ada sesetengahnya sehingga mengalami rasa pening kepala, mual dan muntah-muntah.



Apakah punca senggugut ketika haid?

Senggugut berlaku disebabkan oleh pengecutan otot rahim yg berlebihan sewaktu haid. Intensiti pengecutan rahim ini disebabkan oleh hormon yg dikenali sebagai prostaglandin. Namun, sebenarnya ia bukanlah suatu keadaan yg buruk. Ini kerana kontraksi yg dipacu oleh prostaglandin ini sangat penting untuk memastikan rahim bersih daripada sel-sel mati; iaitu ovum-ovum yg tidak disenyawakan sebelum haid terjadi.




Adakah supplement yg boleh membantu meredakan senggugut ketika haid?

ADAAAAA.. GLA Complex & Ostematrix Shaklee boleh membantu melegakan masalah senggugut ketika haid ini.






GLA Complex yg mengandungi Gamma Linelonik Acid yg tinggi daripada ekstrak Bunga Borage, Vitamin E dan minyak biji bunga matahari mampu mengawal selia hormon wanita terutamanya ketika haid. GLA Complex juga mampu mengurangkan simptom PMS terutamanya seperti senggugut dan mood swing serta sakit di sekitar payudara.




Ostematrix Shaklee pula yg mengandungi kalsium, magnesium & vitamin D boleh mambantu melegakan rasa kejang/cramp yg dirasai di sekitar perut sewaktu senggugut. Malah, magnesium di dalam pil ini juga mampu memberikan sensasi relaks kepada sesiapa yg mengambilnya.

Anda mengalami masalah senggugut ketika haid? Jom legakannya! Dah ramai yg berjaya mengatasinya dengan GLA Complex & Ostematrix Shaklee di luar sana! Hubungi saya SEKARANG!0162731271


Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Zahra Amani Official Blog