Dec 19, 2013

Rahsia makanan Otak Genius Bayi

nurul ain | Thursday, December 19, 2013 | 0Comments |
1. Madu
Makanan yg sgt berkhasiat yg dinyatakan dlm Al-Quran. Ia mengandungi pelbagai jenis vitamin, mineral protien, antiseptik dan enzim yg berdaya utk meningkatkan ingatan dan kecergasan mental individu.

2. Kismis
Kismis mengandungi zat besi berfungsi utk menbina darah supaya bekalan oksigen mencukupi utk disalurkan ke otak. Dgn ini ia menjadi makan pencetus ...
utk menbentuk otak anak genius.

3. Susu Segar
Susu baik merangsang otak, menajamkan fikiran, bekalkan tenaga dari sudut mental dan fizikal. Ia juga berfungsi utk pertumbuhan badan dan otak. Sabda Rasulullah s.a.w, susu dpt menguatkan tulang, menajamkan akal, penglihatan yg baik dan menghindarkan penyakit lupa. Susu yg baik utk ketajaman minda ialah susu kambing, biri-biri dan susu lembu segar.

4. Telur
Telur berfungsi utk menambah kecerdasan otak. Telur mengandungi kekuatan protien, mineral, vitamin, kalsium, magnesium, fosforus, kalium, sulfur, natrium, klorin, zat besi, air dan bahan-bahan aktif. Telur ayam kampung terbaik utk memberi kepintaran pada anak.

5. Kurma
Jus kurma dapat membantu memanaskan badan dan mencerdaskan otak serta membantu tumbesaran kanak-kanak. Kurma kaya dgn sumber zat galian dan vitamin seperti A, B, B1, B2, B3, Vitamin C dan E.

6. Delima
Buah ini boleh menjadi penerang hati. Sabda Rasulullah s.a.w, bermaksud "Barang sesiapa yg memakan buah delima, sesungguhnya Allah menerangkan hatinya selama 40 hari".

7. Kekacang
Kekacang turut memberi kekuatan pada perkembangan genius kanak-kanak. Kacang seperti gajus, soy dan pistachio dipercayai berkesan dlm meningkatkan kecerdasan otak. Ia mengandungi nilai protien yg tinggi.

8. Labu
Labu dpt menambah keupayaan fikiran dan akal. Nabi bersabda, "Makanlah labu kerana ia memberi kecerdasan kepada akal serta jika kamu membuat sup atau kuah kemudian memasukkan labu maka ia akan meningkatkan kemampuan keupayaan akal dan fikiran.

9. Minyak Sapi
Minyak sapi membekalkan otak yg genius. Biasakan dgn masakan menggunakan minyak sapi.

10. Sayur sayuran
Sayur sayuran dab buah buahan begitu kaya dgn vitamin yg membantu meningkatkan daya ingatan.

Love : ZAHRA Shaklee Shoppe ..(◕‿◕)







Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Dec 18, 2013

INFO KHASIAT BAWANG PUTIH

nurul ain | Wednesday, December 18, 2013 | 0Comments |
[♥] INFO KHASIAT BAWANG PUTIH[♥]

===========================
Bawang putih bukan sahaja enak menjadi bahan asas dalam masakan tetapi ia merupakan satu-satunya antibiotik yang dapat membunuh bakteria. Nak tahu apa lagi khasiatnya?

Bawang put...ih bukan sahaja enak menjadi bahan asas dalam masakan tetapi ia merupakan satu-satunya antibiotik yang dapat membunuh bakteria. Pada masa yang sama, bawang putih dapat melindungi tubuh daripada racun yang menyebabkan jangkitan.

Pengambilan bawang putih segar ketika hamil dapat mengurangkan risiko pra-eklampsia iaitu kenaikan tekanan darah dan kadar protein dalam urin. Kajian menunjukkan bawang putih mampu meningkatkan berat badan bayi yang kecil.

Selain dari itu, bawang putih juga menjadi satu cara untuk menyembuhkan ibu menyusu yang terkena selsema. Caranya, ibu cuma perlu makan bawang putih. Melalui cara ini, ibu tidak perlu mengambil antibiotik yang mengalir kepada bayi melalui susu ibu.

Oleh: HASNITA Majalah PaMa
Tarikh: 13 Disember 2013

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Dec 10, 2013

Banyaknya Keistimewaan Omega Guard Ni....

nurul ain | Tuesday, December 10, 2013 | 0Comments |

 

Banyak keistimewaan dan keberkesanan Omega Guard Shaklee sampai saya dah tak tengok dah minyak ikan omega brand lain. Tambahan omega guard ni boleh bantu kurangkan dan atasi pelbagai masalah kesihatan pada setiap peringkat umur.
Sama ada anda mengandung, menyusukan anak, pekerja, pesakit jantung, kanak-kanak, warga emas malah sesiapa sahaja melainkan kanak-kanak bawah setahun boleh ambil omega guard shaklee ni untuk meningkatkan tahap kesihatan dan membantu mengurangkan masalah kesihatan seperti sakit jantung, nyanyuk, lelah, kanser kemurungan, alergi dll 


Kelebihan Omega Guard Shaklee




Manfaat Omega Guard Shaklee


1. Asma
Kanak-kanak yang suka makan ikan dan ambil supplement minyak ikan jarang dapat asma

2. Penyakit Jantung
- Kurangkan risikosakit jantung dan strok
- Kurangkan pembekuan darah dan inflamasi
- Turunkan tekanan darah
- Turunkan lemak dalam darah dan tingkatkan kolestrol baik

3. Fungsi Otak dan Mata
- Kesihatan tisu dan retina mata
- Wanita hamil dan ibu menyusu yang ambil supplement omega guard akan beri
  peningkatan tahap kecerdikan dan keriangan bayi

4. Penglihatan
- Kanak-kanak yang minum susu ibu yang tinggi kandungan omega mempunyai
  penglihatan yang lebih baik

5. Kencing Manis
- Omega Guard bantu menyeimbangkan paras gula dalam darah

6. Osteoporosis
- Omega bantu kurangkan risiko osteoporosis
- Omega juga bantu wanita selepas fasa menopous lebih tenang

7. Kanser
- Hasil kajian mendapati omega membantu cegah kanser seperti kanser payudara,
  kanser usus, kanser prostat dan lain-lain

8. Nyanyuk
- Golongan dewasa yang ambil omega dapat mengurangkan risiko nyanyuk di usia 
  senja kelak

9. Kulit dan Rambut
- Omega guard dapat memberikan kelembapan pada kulit. 
- Elakkan kulitdari kekerinagan dan berkuping-kuping

10. Radang dan Alergi
- Omega Guard dapat kurangkan simptom arthritis rematoid, psoriasis dan penyakit
  autoimun

11. Hamil
- Wanita yang ambil omega setiap hari semasa hamil kurang berisiko melahirkan
  bayi pra-matang
- Omega guard bantu menurunkan tekanan darah tinggi semasa hamil
- Sangat berguna untuk elakkan kemurungan selepas bersalin

12. Kesuburan / zuriat
- Omega guard beri imbangan dan baiki paras hormon serta meningkatkan aliran
  darah ke dalam rahim
- Semakin banyak omega 3 yang diambil oleh wanita, semakin tinggi dan cerah peluang
  untuk mengandung

13. Depresi / Kemurungan
- Omega Guard bantu orang-orang yang mengalami masalah kemurungan

Bukan semua ikan yang sesuai dinikmati kini, terutamatanya kanak-kanak. Elakkan mengambil ikan yang tinggi kandungan merkuri speerti ikan yu, pari, tuna, todak, tenggiri, kerapu, makerel (kembung besar) dan ikan yang tidak bersisik mempunyai tahap merkuri yang lebih tinggi


Nurul Ain (ID Shaklee: 1066350)



nurulain.abdulaziz@gmail.com
SMS/Whatsupp :016-2731271
FB Page : ZAHRA Shaklee Shoppe
Fb : Nurul Ain Abdul Aziz

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

SUPER DUPER COLLAGEN

nurul ain | Tuesday, December 10, 2013 | 0Comments |


Apa Kesan2 dan Faedah2 mengambil kolagen?

ANTI PENUAAN
Mengurangkan liang pori2, kedutan dan garis2 halus yang kelihatan.



MENGHIDRATKAN
Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan berkupas pada muka.

MENGEMBALIKAN KEANJALAN KULIT
Meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan.

MELICINKAN
Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.

MENYUBURKAN
Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar.

MENCERAHKAN
Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.

MENEGANGKAN
Membantu menegangkan dan menganjalkan payudara.

Apa Kelebihan COLLAGEN SHAKLEE?

Merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen,
kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

Kolagen bermolekul sangan ringan, kira-kira 1,000 Dalton, dapat diserap dengan lebih mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


Kesan pengambilan Shaklee Collagen Powder

 Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
 Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
 Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
 Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
 Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
 Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
 Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
 Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
 Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan ~ 18%

Memang Terbaiikkkk.. !!
______________________________________________________

DAPATKAN DENGAN HARGA SUPER JIMAT
016-2731271

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Dec 5, 2013

macam cantik ke nak cantik ?

nurul ain | Thursday, December 05, 2013 | 0Comments |
Sama ajee dua dua statement niee . tapi kadang-kadang kita lupa. Pemakaian makeup yang tebal-2, gincu seinci apelahh sangat kan ? Natural kan kulit dengan SHAKLEE. Mampu mengubah tekstur kulit yang lebih cantik. Tak perlu makeup atau gincu lagi .
Pemakaian makeup kadang-kadang mampu menimbulkan masalah pada kulit muka. Oleh itu, cuba kite ambil vitamin untuk penjagaan kulit kita. Mana tahu kan, lagi ngetop kulit nyaaa . yuhuuu .


Ini testimoni dari pengguna Shaklee

Keluarga saya juga pengguna Shaklee. Alhamdulillah .kita ikhtiar , insyallah ada kesan baik nya.


bolehh tanye saya . silaKLIK ruang komen dibawah :)

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

KOMBINASI SET SLIMMING yang baik

nurul ain | Thursday, December 05, 2013 | 0Comments |
Pengambilan LECITHIN + ALFAFA bukan sahaja focus kepada penurunan berat badan tau .


13 kebaikan LECITHIN dalam BODY you all. Huhu



  1. Pelarut utk kolestrol,triglycerides dan lemak2 yg lain.Sebab tu ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure,stroke,heart disease, arteri yg mengeras .
  2. Kenapa orang yang nak kurus suke lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak( membantu pemecahan lemak yang baik) Tahukah anda. Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.
  3. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn.
  4. Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.
  5. Lecitin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf.Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil lecithin.
  6. Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria.Disamping itu, struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.
  7. Lecitin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.
  8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.
  9. Lecitin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi .Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema
  10. Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint(sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.
  11. Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat,cantik berkilat,kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
  12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine, .Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
  13. Lecithin, bersama unsur2lain digunakan utk mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E

ALFAFA
20 keunikan ALFAFA dalam system kesihatan badan



1. Merawat gangguan pencernaan
2. Mengawal kolestrol dalam darah
3. Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7. Mengurangkan simptom menopous
8. Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9. Merawat masalah sembelit
10. Menyahkan toksik dalam tubuh
11. Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13. Membantu masalah penghadaman
14. Membantu memperbanyakkan susu ibu
15. Mengurangkan masalah pundi kencing
16. Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17. Meningkatkan kesihatan prostat
18. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19. Menghangatkan hubungan suami isteri

20. Membantu tingkatkan kesihatan lelaki

Keistimewaan Alfalfa Shaklee

1. Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang)
2. Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia
4. Pil boleh dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi
5. Tidak memberi mudarat kepada bayi yang menyusu seperti panas dan cirit-birit
6. Alfalfa Shaklee tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.
7. Membersihkan hati
8. Membantu melengkapakan zat dan nutrient dalam pemakanan seseorang

huh...panjang lebar segmen SHAKLEE harini . harap dapat membantu semua pengguna
dan bakal pengguna LECITHIN & ALFAFA . Insyallah


Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

HEALING CRISIS ??

nurul ain | Thursday, December 05, 2013 | 0Comments |
Ramai yang mencuba Shaklee, dan macam-macam jawapan diperolehi. Ada yang sekali ambil sudah rasai perubahan, ada yang lepas sebulan baru nampak, ada yang siap demam2, ada yang muntah2, ada yang naik ruam dan sebagainya.
Apakah Shaklee mempunyai kesan sampingan?
JENG JENG JENG ...NO lahhh . tiada sampingan pun.

Shaklee adalah produk dari bahan2 semulajadi yang tidak mengandungi sebarang dadah atau bahan perangsang, jadi ia tidak meninggalkan kesan sampingan. Akan tetapi, pengguna mungkin mengalami perkara2 seperti kelesuan, pening, muntah2, demam dan sebagainya. Ini adalah disebabkan KRISIS PEMULIHAN atau healing krisis. Namun sayangnya ramai yang salah anggap, menganggapnya sebagai kesan sampingan.
Apakah yang menyebabkan krisis pemulihan?
1. Krisis pemulihan adalah petanda yang baik kerana ia menunjukkan tubuh badan anda bertindak ke atas vitamin yang anda ambil.
2. Krisis pemulihan adalah tanda sel badan dan organ dalaman anda sedang dirawat.
3. Ia adalah proses di mana badan kita menyahtoksin atau mengeluarkan toksin dan benda2 yang berbahaya dari dalam tubuh.
4. Badan sedang menjalani proses pembiasaan dengan vitamin tersebut.



Biasanya yang mengalami krisis pemulihan adalah mereka yang tidak pernah mengambil sebarang vitamin sebelumnya, terdedah kepada pencemaran, kurang rehat, badan terlalu penat/lemah, stress dan mempunyai penyakit. Usah dirisaukan sekiranya anda mengalami krisis pemulihan kerana ia adalah sementara dan satu petanda yang amat bagus. Cara untuk mengatasinya ialah dengan menambah kuantiti air yang diambil, dan berdoa .

saya salah seorang pengguna yang telah mengalami healing crisis diatas tuuu tau . hihi . alhamdulillah. masalah keputihan saya makin berkurang . suka nyaaaa . heeee

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Kesan sampingan Selepas Mengamalkan Vitamin Shaklee

nurul ain | Thursday, December 05, 2013 | 0Comments |
Apa khabar anda semua? Apa ?? Ada yang kurang sihat.. Ada yang sakit itu sakit ini selepas consume Vitamin Shaklee yang dicadangkan oleh ziemah??? ALHAMDULILLAH... Sekarang ni bila customer rasa sakit bila amik supllement ain terasa seronok. wowww !! Konstroversi je ayat nieh. Bukan seronok dia ditimpa sakit cuma rasa ada kesan positif bila amik Shaklee. Ini kerana mereka2 yang sakit ini ialah tidakbalas normal iaitu di panggil Fasa KRISIS PENYEMBUHAN. "Healing Crisis".





Mungkin anda sedang melalui fasa krisis penyembuhan. Apakah krisis penyembuhan dan bagaimana cara mengatasinya? Was-was nak teruskan atau tidak kerana takut ia makin melarat? Mungkin anda perlu baca fakta2 dibawah. Harapnya ia mampu menjawab persoalan anda tentang kesan sampingan yang anda rasai sepanjang consume produk Shaklee.

Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan?
A: Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membaiki dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini bermula dengan menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul di dalam badan. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau simptom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.

Q: Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan?
A: Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen yang terkandung dalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan.

Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit dan lebih banyak pergerakan usus yang merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin.

Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.

Q: Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik? A: Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah individu akan berfikir yang simptom mereka alami menjadikan penyakit semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk penyembuhan.

Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada individu yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.

Q: Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan simptom yang sama semasa krisis penyembuhan?
A: Kesan kepada setiap individu adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Dengan kata lain, lebih banyak toksin di dalam badan, lebih kuat/teruk lagi krisis penyembuhannya.

Q: Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini? A: Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.

Q: Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa? A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:
Tidak mengamalkannya setiap hari
Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
Mengalami masalah emosi

Tanda-tanda & Penyebab Krisis Penyembuhan (Healing Crisis)

Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:

1) Krisis Penyembuhan Sakit kepala yang melampau
Penyebab Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin

2) Krisis Penyembuhan Demam, tidak cukup rehat
Penyebab Meningkatkan metabolisma, merangsang fungsi imunisasi badan

3) Krisis Penyembuhan Ciritbirit,meningkatkan pergerakan usus, najis berbau, air kencing berbau
Penyebab Petanda bagi menyahtoksin, menghimpunkan bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar

4) Krisis Penyembuhan Kembung perut
Penyebab Sistem penghadaman yang lemah

5) Krisis Penyembuhan Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir
Penyebab Fungsi hati yang lemah, usus besar yang tidak sihat

6) Krisis Penyembuhan Penghasilan lendir seperti selsema, kahak
Penyebab Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga adalah petanda bagi menyahtoksin

7) Krisis Penyembuhan Pendarahan Hidung
Penyebab Mungkin petanda bagi kekurangan darah

Krisis Penyembuhan Rasa sakit pada otot dan sendi
Penyebab Badan berasid, toksin terkumpul dibahagian yang sakit

9) Krisis Penyembuhan Peningkatan rasa sakit di sebahagian badan yang bermasalah
Penyebab Mempercepatkan krisis penyembuhan

10) Krisis Penyembuhan Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif
Penyebab Sistem saraf yang lemah

11) Krisis Penyembuhan Kitaran haid yang tidak menentu
Penyebab Hormon yang tidak seimbang/ penyakit buasir perubahan waktu kitaran haid, kegatalan pada alat sulit,
penghasilan lendiran yang banyak
12) Krisis Penyembuhan Lapar, Pening
Penyebab Tekanan darah rendah, anaemia

13) Krisis Penyembuhan Loya, sembelit, tersedu
Penyebab Sistem hadaman yang lemah, masalah hati

14) Krisis Penyembuhan Edema (membengkak)
Penyebab Masalah buah pinggang

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Cara pengambilan Vitamin Shaklee (intake)

nurul ain | Thursday, December 05, 2013 | 0Comments |


Ni sy compile intake n cara pengambilan Vitamin Shaklee.. especially yg femes2 n yg kita sll jumpa...Basically intake ade tulis kt botol.. tp tu biasanye max intake la.. n ade sesetengah vitamin berbeza intake untuk golongan berbeza..
Cara pengambilan plak, mostly Vitamin Shaklee ni xkesah amek waktu bila asalkan lepas makan dan as long as xbertembung dengan vitamin tertentu (ade doc psl ni - pantang larang)..
Sustained Release Vitamin C 500mg ---> 1 biji - after meal, kecuali untuk orang yg sakit teruk, perokok, resdung teruk boleh suggest 2bj setiap hari. N kalo demam pun boleh amek 2bj, patah dua supaya cepat diserap oleh badan.
B complex---> 1 biji - after meal (boleh amek after breakfast / lunch sbb vitamin ni memberi tenaga). klu tgh under lots of stree, boleh makan 2 biji. 1 biji pagi n 1 biji tghari. maximum pengambilan 4 biji sehari. Kanak-kanak umur 9 tahun ke atas dah boleh ambil b compleks 1 biji sehari sahaja sebab pelajar sangat sangat memerlukan b compleks ni.
Vitalea---> 1 bj - after meal. Xleh amek bersama Vitamin E dan GLA.Boleh amek 2bj untuk org yg ade masalah HB rendah, atau kurang darah.
Alfalfa---> Max intake 10bj. Tapi xperlu sampai 10bj, amek ikut keperluan - After meal.. Untuk ibu menyusu boleh suggest 2bj setiap kali lepas pam untuk boost susu. mula2 start dengan 2 biji dulu. lepas tu upkan sikit-sikit.
ESP---> Max 3 sudu besar sehari.. Boleh minum bancuh dgn apa2 minuman cm susu / milo / jus dll yang sejuk sebab protein rosak dalam temperature panas..Kalo nk minum byk kali, pg, ptg, mlm boleh bahagikan 1 sudu setiap kali minumUntuk kanak-kanak, kurangkan dose..1/2 atau 1 sudu shj..
Ostematrix---> 2-4 biji - sebelum tido (sebab masa tido adalah masa paling lama kalsium boleh ada dlm badan).Biasa kalo xminum susu boleh amek 4biji.. n kalo sakit pinggang / belakang boleh amek 4bj untuk hilangkan kesakitan tu.
Vitamin E---> 1 bj - after meal. Xleh amek sekaligus dengan GLA satu masa.. n xleh amek skali dgn Alfalfa dan Vitalea, sbb mengganggu penyerapan Vitamin E
Nutriferon ---> untuk tingkatkan imunisasi boleh amek 2-3 sachet seminggu.. atau boleh amek bila perlu - sakit, demam dll.. 2x sehari pagi dan malam hingga sembuh (ade yg amek 3 sachet...)
Meal Shakes---> 1 sudu besar untuk org dewasa.. 2-3 kali sehari kanak2 1/2 sudu teh untuk kanak2 kecik.. 1 sudu teh untuk kanak2 yg lebih besar..Bancuh dlm apa2 minuman sejuk sebab protein rosak dalam temperature panas.
Performance Drink---> Xkesah brape banyak pun, bila2 masa sekali pun n brape kali sehari pun.. :DSebab PD ni macam air isotonik cm 100+, boleh minum bila2 suka sesuka hati..
Vivix---> 1 sudu teh sebelum tido / pagi (kalo bimbang air xcukup kalo amek malam)
Joint Health Tablet---> 2bj - after meal
Lecithin---> untuk slimming: 4-6bj after meal (2-3bj after lunch, 2-3bj after dinner @ 2bj after breakfast, 2bj after lunch, 2 bj after dinner)Untuk kecerdasan otak, rambut yg cantik dll, 1-2bj dh ok. Untuk kanak-kanak 9 tahun ke atas dah boleh ambil 1 biji lecithin tuk perkembangan otak drg dan lecithin works really well dengan omega guard.
GLA Complex---> 2-3 biji. 1bj setiap kali lepas meal
Omega Guard---> ibu hamil / menyusu : 1bj sehari... orang biasa atau yg nk slim: 3bj sehari..... kanak-kanak kecil (1-3 tahun): 1bj 2-3 kali seminggu... kanak2 yg lebih besar: 1bj sehari
Zinc ---> 1bj - after meal
Collagen Powder----> 1 sachet daily.. nk lebih power boleh amek 2 sachet daily
Herb Lax---> 2 biji 2-3 kali seminggu.. amek sebelum tido
DTX Complex - 1-2 bj sehari after meal
Garlic 2 bj sehari after meal Cara pengambilan Vitamin Shaklee (intake)


Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Dec 4, 2013

SET TAMBAH BERAT BADAN

nurul ain | Wednesday, December 04, 2013 | 0Comments |
✔✔KURUS KERING DAN TAK MENARIK?? DAPATKAN BERAT BADAN IDEAL DENGAN SET JIMAT TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE✔✔

Anda mungkin mereka yang TERLALU KURUS. Takut mengira BMI anda sendiri.? Ingin menambahkan berat badan serta keyakinan anda. Juga sesuai untuk mereka yang mementingkan dan ingin mengoptimumkan kesihatan badan.

Dapatkan "SET TAMBAH BERAT BADAN" yang terdiri daripada:...

❥ MEALSHAKE
> membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting.
>sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein.
>rasanya sedap mcm milk shake kat McD.

❥ VITA LEA
> membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.
>membantu mencantikkan kulit wajah
>menghasilkan kuku yang licin
> rambut yang kuat dari segi akarnya,
>membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita),
>membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu
> menjadikan kulit yang sentiasa tegang,
> mengelak pitam dan pening.

❥ B COMPLEX
>mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. >mengawalatur kadar metabolisme dalam badan
>menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular
>mengurangkan rasa letih
>mengurangkan tekanan perasaan
>meningkatkan sistem pertahanan badan

Kekal sihat cantik bersama berat badan yang ideal sentiasa dengan bekalan protien dan vitamin terbaik. Pastinya semulajadi.

> Berminat? PM SEKARANG! JADUAL PEMAKANAN DAN TIPS EKSKLUSIF akan diberikan bersama-sama pembelian ツ

> ✎ PM-ADD TERLEBIH DAHULU
SMS/WHATSAPP 016-2731271
NURUL AIN
SID : 1066350






Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

NutriFeron

nurul ain | Wednesday, December 04, 2013 | 0Comments |
Anda selalu SELESEMA????
HIDUNG BERAIR pagi2??
RESDUNG???
ALERGIK???
Mudah DEMAM???...


NutriFeron
Produk HOT dari Shaklee sesuai untuk mereka yg susah nak telan Pil.
Sangat berkesan bila anda demam,selesema dan batuk..

Say NO to PARACETAMOL!!!





Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Sebab Supplement Yang Kita Makan Tak Berkesan

nurul ain | Wednesday, December 04, 2013 | 0Comments |

Cerita pasal cantik, kurus, selim.. Semua orang nak cantik, kurus, selim..
Kalau orang lain cantik, langsing tapi kita tak cantik, xselim mesti ada rasa dengki lepas tu mula nak merendah-rendahkan orang yang cantik tu.. :)
Cantik tapi kulit bermasalah pun membuatkan seseorang tu jadi tak cantik..
Mungkin cantik dari jauh tapi bila datang dekat macam bulan..

"Kenapa saya makan supplemen tapi tak berkesan?"..
Ini soalan yang biasa didengar bagi mereka yang amalkan pengambilan supplemen.
Tak kesahlah supplemen apa2 pun.
Sekarang ni kan dah macam2 jenis supplemen keluar..
Dengan kolagen lah, vitamin itu ini segala mak nenek kan?


haaa...
mai sini nak tanya......
  • Sepanjang makan vitamin tu berapa liter air kita minum dalam sehari ?
  • Konsisten tak kita makan supplement tu setiap hari ?
  • Cara pengambilan kita macamana ? Selepas sarapan ? Tengahari ? Sebelum tidur ? Lepas makan ?
  • Apa yang kita makan dan minum sepanjang pengambilan supplement tu ? Makanan ringan ? Maggie ? Ohhh..sedap..


Elakkan makan supplement serentak dengan ubat sebab supplement yang kita makan tu tak dapat diserap dengan baik oleh badan kita.
So tak gunalah kan..?
Penyelesaiannya ?
Buat jadual.
Sebab tu kalau nak makan dan amalkan vitamin atau supplement ni kita kena disiplin.
Kalau rasa-rasa susah nak disiplin tu better jangan ambil je yer.

Tapi nak cantik dan sihat kan? So fikir sendiri :)

Korang suka minuman yang berkafein ?
Kafein ni boleh memusnahkan vitamin yang sedia ada dalam badan kita.
Kalau tak dapat nak berhenti, boleh kurangkan pengambilan tu daripada biasa yer.

Sebenarnya perkara paling penting bila makan supplement ( makanan tambahan ) ni ialah disiplin diri dan kesabaran. Sebab benda ni bukan ubat. Ia berfungsi mengikut sistem tubuh badan kita. So yang penting makan je dengan konsisten.

Kesan supplement memang berbeza kat setiap individu.
Ada yang baru makan 2 atau 3 hari dah nampak kesan dia.
ada yang memakan masa berminggu dan tak hairan ada yang sampai berbulan-bulan.
Lagi bermasalah kulit kita lagi lama tempoh dia nak pulih.
Tapi kebanyakkan orang masa ni terus stop mengamalkan supplement sebab mungkin rasa rugi je kan ?

Semua ni bergantung kepada beberapa faktor yang amat penting yang mungkin sebelum ni kita kurang tahu atau tak tahu langsung tentangnya. Oleh itu, mari kita ambil tahu bermula hari ini! ^^,


1. Kurang minum air putih
Ini adalah perkara yang paling penting untuk kesihatan tubuh badan kita. Meminum air putih dengan banyak akan membantu tubuh kita menyingkirkan toksin daripada badan dengan lebih cepat. Beli supplemen mahal2 tapi malas minum air putih. Makan supplemen dah ikut dose tapi tak sampai seminggu mula complain naik jerawatlah, ruamlah, itulah inilah.. Bila ditanya minum air putih banyak tak? Berapa liter sehari? Jawapannya.......1 liter. (saya plk, minimum 3 liter sehari?)


Okay, sebenarnya jumlah tu masih tak cukup untuk membantu badan kita menyingkirkan toksin. Sekurang2nya cuba amalkan minum air putih 3 liter sehari. Nanti kang ada pulak yang cakap, "Ala, minum air banyak2 tak larat nak ke tandas la. Asyik nak kencing jer. Nak buat kerja pun tak senang.."


Hai, itu perkara biasa la sayang. Makin kerap anda buang air kecil, makin banyaklah toksin dalam badan anda disingkirkan. Maka, makin lama makin sihat & makin cantiklah badan & kulit anda. Jangan cuma rajin ambil supplemen, tapi hal2 yang penting ni tak jaga. Jadi banyakkan minum air putih okay?


2. Tidak mengikut dose yang ditetapkan
Sesetengah dari badan kita mampu untuk mengambil supplemen dalam dose yang tinggi. Tapi ada sesetengahnya pula tidak mampu. Inilah antara penyebab ruam, jerawat dan sebagainya.Disarankan untuk permulaan, cuba ambil dalam sukatan yang sedikit dahulu.Selepas 3 hari baru tambah dose. Jika sekiranya tiba2 anda mengalami ruam atau simptom2 seumpanya, sila kurangkan dose pengambilan supplemen anda. Itu menunjukkan bahawa badan anda tidak mampu menerima dose yang tinggi. Banyakkan minum air putih berbanding air manis.


3. Tidak istiqamah
Ini pun biasa berlaku. Orang kata hangat2 najis ayam. Haha! Hari pertama semangat makan. Hari ke-3 ke-4 mula lah ada lopong2. Terlupa ambil time pagi lah. Terlupa ambil time malam lah. Lepas tu tak sempat nak ambil lah. Macam2 alasan kan? Itu biasa.. Hiks!

Tipsnya mudah saja! Cuba guna sticky note yang kaler2 tu then tulis kat situ 'Sila ambil supplemen sebelum memulakan hari anda @ sebelum tdo!'.. Lepas tu tampal kat mana2 yang anda mudah nampak. Kat pintu bilik air ke, kat fridge ke, atau pun pada cermin solek! Belajar disiplinkan diri.. Supplemen bukan untuk anda kelihatan cantik semata2, tapi penting untuk kesihatan tubuh anda.


4. Pengambilan kafein or minuman berkarbonat
Kepada peminat2 minuman berkafein seperti kopi, nescafe, teh dan juga minuman2 berkarbonat tu, ini ada pesanan khas untuk anda! Kalau rasa tak sanggup nak tinggalkan minuman favourite anda tu, jadi silalah jangan makan supplemen sebab nanti membazir jer.

Kalau anda beriya amal makan macam2 jenis supplemen sekali pun, tapi minum plak kafein jawabnya memang tak ke mana lah khasiat supplemen tu sebab dah diserap oleh kafein.
Sebab tu lah tak nampak kesan. Lepas tu amuk kata supplemen tu tak baguslah, tak ori lah, orang yang jual tu penipulah. Macam2 statement negatif yang keluar kan? Ish2, jangan buat perangai cenggini ye sayang2ku. Huduh sangat rupanya.


Nak cantik, nak sihat, tapi tak sanggup nak hidup cara sihat. Cemane tu?
Jadi, cuba2lah kurangkan pengambilan minuman berkafein atau berkarbonat. Kalau tinggal terus lagi bagus! Sebab badan manusia ni lain2. Macam yang eja bagitau awal2 tadi. Ada yang cepat nampak kesan, ada yang lambat. Bagilah masa untuk badan anda menunjukkan hasilnya. Tak semua orang dapat kesan yang terbaik dalam masa yang singkat. Yang penting disiplinkan diri & istiqamah dalam apa jua yang kita lakukan.

.....Sentiasa SIHAT & CANTIK dengan SHAKLEE.....

♥ Fb : Nurul Ain Abdul Aziz
♥ Fb Page : Mama ZAHRA Vitamin's Corner
♥ Shaklee ID : 1066350
♥ Emel : ain_oct86@@yahoo.com /­nurulain.abdulaziz@gmail.com
♥ SMS/whatsapp : 016-2731271
♥ Free consultation for every purchase

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Dec 3, 2013

Mengapa Omega Guard Shaklee??

nurul ain | Tuesday, December 03, 2013 | 0Comments |
Omega Guard Shaklee merupan supllement pemakanan yang mengandungi minyak ikan.bagi setiap satu hidangan OmegaGuard memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 termausk DHA dan EPA.

Selain itu,apa yang lebih PENTING adalah,Omega Guard Shaklee adalah ULTRA TULEN dan berkualiti tinggi.Sumber minyak ikannay adalah dari ikan laut dalam yang saarat dengan merkuri dan PCB ekoran dari pencemaran laut.Namun,OmegaGuard dihasilakn meleui satu PROSES PENYULINGAN PROPRIETARI MOLEKUL pelbagai peringkat bagi memekatkan asid lemak Omega-3 tulen yang berkhasit sementara menyingkirkan bahan -bahan berbahaya lain seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalan kebanyakan ikan....

So dah tau kan kepentingan Asid Lemak Omega-3 dan apa istimewanya OmegaGuard Shaklee..jomlah order cepat2.. offer beli 6 free 1 masih berlangsung sehingga 31.12.2013 ni...jom beli,kongsi dengan mak abah,abang,mak mertua,anak-anak sedara..


Kalau nk order hello2 je yer..nk SMS/Whatsapp pon boleh
Berminat? harga boleh runding.murah2 lei....

Fb : Nurul Ain Abdul Aziz 

Fb Page : Mama ZAHRA Vitamin's Corner
Shaklee ID : 1066350
Emel : ain_oct86@yahoo.com /­
nurulain.abdulaziz@gmail.com
SMS/whatsapp : 016-2731271
Free consultation for every purchase


Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Apa itu Nutriferon?

nurul ain | Tuesday, December 03, 2013 | 0Comments |
Tukar Pain Killer/Panadol kepada Nutri Feron...

Suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh. Bagus utk bina imuniti,pesakit resdung, asma,etc. Jadi kalau demam atau jatuh sakit time travel, tak payah susah-susah makan panadol atau painkiller.

Dibawah ini 5 sebabnya :-

Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia-Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel.

Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.

Meningkatkan paras interferon secara semulajadi*-Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat.

NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*

Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon-Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo.

Rumusan Berpaten Yang Eksklusif-NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee.

Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

40 tahun kajian-Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, Dr. Yasuhiko Kojima telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi.

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Zahra Amani Official Blog