Apr 28, 2014

Jangan berhenti berharap...Chaiyok2

nurul ain | Monday, April 28, 2014 | 0Comments |
Bagaimana Vivix Shaklee membantu dalam proses berhenti Merokok?

Mari baca...


As we all know, Struktur DNA seorang perokok telah tercemar dengan Nikotin.

DNA yang telah dicemari nikotin ini yang menyebabkan seorang perokok amat sukar untuk berhenti merokok.

Dalam terapi penggantian Nikotin, proses berhenti merokok dibuat dengan memberi dosage nikotin yang kecil sebagai menggantikan nikotin dari rokok.

Dalam kebanyakan kes berhenti merokok biasanya akan berlaku withdrawal symptom. Ia berlaku kerana badan seorang perokok sedang menyesuaikan diri dengan hidup tanpa Nikotin sedangkan dalam DNA mereka, nikotin tersebut masih ada.

Namun hal ini tidak berlaku dalam terapi berhenti merokok dengan Vivix Shaklee. Ini kerana Vivix membantu dengan cara membuang nikotin yang ada pada DNA tadi. DNA yang tercemar dengan Nikotin akan dipulihkan dan dimurnikan semula apabila nikotin yang melekat padanya ditanggalkan.

Hasilnya DNA akan kembali kepada keadaan asal, yang menyebabkan perokok akan mengalami :

Rasa pahit dan busuk bila merokok
Rasa semput dan sesak bila merokok

Yang mana akhirnya mereka sendiri akan berhenti dari merokok akibat dari rasa yang mereka alami.

Dalam kebanyakan testimoni pengguna VIVIX yang telah berjaya, mereka pasti akan sebut : ROKOK RASA PAHIT.

Itulah yang berlaku bila DNA perokok sudah ditanggalkan Nikotin oleh Vivix Shaklee!

WOW!!

Para isteri yang benar2 ingin suami anda berhenti merokok, bertindaklah sekarang! Bertindaklah untuk kesihatan orang2 yang anda sayang. Harga bukan ukuran jika anda mengenali kebaikan & kehebatan VIVIX SHAKLEE ini.

PERHATIAN : Vivix tidak digalakkan untuk wanita hamil, sedang menyusukan bayi, atau sesiapa sahaja berumur kurang 18 tahun.

Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

Apr 25, 2014

Asthma vs Omega Guard

nurul ain | Friday, April 25, 2014 | 0Comments |



Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam. Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara

Menurut kajian, jumlah kanak-kanak diserang penyakit asma adalah 10 hingga 20 peratus. Selalunya, penyakit ini tidak boleh diubati. Tapi, biasanya kanak-kanak akan sembuh apabila usia meningkat. Bagi kanak-kanak yang menghidapi asma sederhana, serangan ini akan hilang apabila mencapai usia lingkungan 12 hingga 13 tahun. Manakala, 50 hingga 60 peratus akan sembuh apabila mencapai usia 20 hingga 25 tahun. Sementara, 20 peratus lagi akan mendapat asma berterusan dan hanya sebilangan kecil saja yang akan sembuh.


Simptom-simptom
  1. Seringkali pesakit akan mengalami sesak nafas dan selalunya ia berlaku disebabkan rangsangan luar. Sekiranya ia berlaku kepada bayi, anda akan lihat pernafasannya menjadi pantas.
  2. Sesak nafas juga sering disusuli dengan sejenis bunyi yang digelar‘wheezing’. Ia merupakan bunyi seperti wisel yang berada di anak tekak dan selalunya berlaku apabila mereka menghembuskan nafas berbanding menarik nafas.
  3. Pada waktu malam, mereka akan sering batuk-batuk. Cuaca yang sejuk merangsang batuk tersebut. Batuk tersebut digambarkan batuk yang berkahak.
  4. Kadang-kadang mereka juga akan mengadu sakit dada akibat kesukaran untuk bernafas.

    Bagaimana serangan asma boleh berlaku? Apakah punca-puncanya?
    Serangan asma selalunya berlaku disebabkan rangsangan. Sama ada rangsangan dari luar mahupun dalam.
    1. Rangsangan alergen. Contoh-contohnya adalah seperti habuk, lipas, debu tungau dan sebagainya. Anda perlu lihat di kawasan rumah anda sama ada mempunyai karpet yang berdebu atau tingkap anda sering terbuka yang menyebabkan debu-debu luar sering masuk ke dalam rumah.
    2. Bulu binatang peliharaan. Rata-rata ramai yang memelihara kucing di mana bulu binatang-binatang ini sering merangsang serangan asma. Sekiranya keluarga anda mempunyai sejarah alergi, anda tidak digalakkan untuk membela binatang peliharaan yang berbulu seperti kucing.
    3. Pencemaran udara. Pencemaran udara tidak kira mahupun luar ataupun dalam boleh merangsang serangan penyakit asma. Sebab itu kalau boleh pastikan tingkap ditutup. Kadang-kadang ada juga di rumah berdekatan dengan kerja-kerja pembangunan yang membawa pencemaran udara ke dalam rumah. Di ulang, pastikan tingkap anda ditutup sekiranya rumah anda mudah terdedah dengan habuk mahupun segala bentuk pencemaran udara di luar.
    4. Cuaca. Cuaca juga tidak kurang penting dalam memainkan peranan dalam merangsang serangan asma. Selalu asma dikaitkan dengan cuaca sejuk. Terutamanya di waktu malam dan di awal pagi.
    5. Senaman. Senaman sememangnya baik untuk kesihatan, tetapi terdapat juga bukti yang menunjukkan serangan asma boleh berlaku ketika bersenam. Ia digelar ‘exercise-induced asthma’. Tetapi ia tidak bermakna anda tidak boleh bersenam. Anda masih lagi boleh bersenam sekiranya anda tahu bagaimana untuk mengawal asma anda.

      Siapa yang selalu berisiko untuk mendapat penyakit asma?
      Penyakit asma boleh berlaku pada semua peringkat umur. Tetapi seringkali asma ini berlaku ketika kecil lagi. Orang yang berisiko tinggi untuk mendapat asma ialah keluarga yang mempunyai sejarah penyakit asma mahupun alergi. Sekiranya terdapat keluarga anda yang alergi kepada makanan laut misalnya, ahli keluarga anda juga turut berpotensi untuk menghidap asma. Sejarah ibu-bapa yang mempunyai asma meningkatkan kepada 3 hingga 6 kali ganda untuk anak menghidapi asma. Dari segi jantina, ia sering berlaku kepada lelaki ketika kanak-kanak.
      Di Shaklee salah satu supplemen yg boleh diamalkan untuk mereka yg asma dan lelah ini adalah OMEGA GUARD, Omega Guard ini adalah pati minyak ikan tulin yg diesktrak dr ikan laut dalam yg bersifat panas, cube bayangkan mcm mana ikan ni boleh hidup dalam lautan yg sejuk dgn tekanan yg sgt tinggi tu, Ini adalah kerana ikan ini mempunyai sifat anti freeze yg sgt tinggi

      Minyak ikan ini boleh diberi dari umur setahun, jika dikesan dr kecil ibu2 yg breasfeed boleh amalkan sebagai supplemen harian mereka, selain dr dapat mengurangkan serangan asma ia juga baik untuk perkembangan otak anak2 kita disamping ibu2 boleh berdiet sbb Omega ni juga salah satu agen membakar lemak terutamanya lemak2 tepu

      Ok jom kita tgk testimonial mereka yg dah beri anak mereka OMEGA untuk mengurangkan serangan asma.




      Selain itu jika anak2 anda tgh alami batuk2 yg kuat pun boleh bg omega ni utk keluarkan kahak dalam badan tu dgn cpt, InsyAlllah saya sejak dah kenal Omega ni anak2 saya pun jarang sakit n bila sakit pun cpt sgt baik xmcm dulu sampai kena amek antibiotic sbb terlalu lama nak baik huhu mmg cpt baik bila amek antibiotoc ni tp tula tak elok sbb mengurangkan sistem imunisasinya nnt

      InsyAllah kita sbg parents boleh cuba untuk mengurangkannya

      Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

      Apr 3, 2014

      KEBAIKAN DAN KELEBIHAN VIVIX SHAKLEE

      nurul ain | Thursday, April 03, 2014 | 0Comments |
      Apakah Sebenarnya Khasiat dan Manfaat Vivix Shaklee..??



      Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
      ~Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
      ~Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin berusia fungsi otak menjadi semakin lemah dan menuju ke amnesia atau nyanyuk. Tubuh badan juga akan terdedah kpd risiko pelbagai penyakit seperti gout, asma dan demam.Mengambil vivix boleh dijadikan sebagai perisai dan imuniti tubuh.
      ~Vivix membantu mengembalikan keremajaan. Kandungan vivix dpt memberi keprluan vitamin tubuh dan membuatkan anda nampak 25 tahun lbh muda.


      Revolusi Terbaru dari Shaklee

      Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
      Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. 

      Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

      Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.

      Vivix merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, dan macam-macam lagi. 



      Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.
      Walaubagaimanapun, pengambilan Vivix adalah tidak dibenarkan untuk kanak-kanak, wanita hamil dan yang sedang menyusukan bayi kerana ia mengubah DNA.

      Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix, iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas wain merah. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia(Jakim).


      Bagaimana Vivix Berfungsi???




      Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan. Vivix juga dapat meningkatkan tenaga sel dimana sel2 akan menjadi lebih aktif dan sihat. Sel sgt penting kerana ia merupakan asas kpd tubuh kita. Vivix juga dapat melambatkan AGE protein. Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain.

      Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk mereka yang berusia 12 tahun ke atas dan juga boleh dijadikan masker dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk melihat hasilnya.


      2500 kajian diterbitkan terhadap bahan-bahan yang digunakan dalam Vivix.
      Bahan yang digunakan mempunyai potensi lebih 10 kali ganda dari resveratrol semata-mata dalam memperlahankan penuaan sel.

      Mempunyai lebih dari 15 polyphenol termasuk ellagitannins yakni antioksidan semulajadi.
      Diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi tanpa pewarna tiruan, pemanis, perasa, alkohol dan pengawet.

      Semestinya halal dan mendapat kelulusan KKM.
      Dipatenkan eksklusif untuk Shaklee.

      Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

      Apr 2, 2014

      OSTEMATRIX dalam Set Berpantang Shaklee

      nurul ain | Wednesday, April 02, 2014 | 0Comments |
      Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.






      Vita-Lea
      * Ibu yg sdg berpantang di galakkan ambil vita lea sbb semasa dlm pantang bnyk makanan yg 
        kita xboleh makan so tenaga kita akan berkurang.
      * Ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin,oleh itu ibu perlu ambil makanan yg seimbang 

        dan berkhasiat bg m'gantikan semula darah yg hilang.

      * Mengandungi zat besi yg sgat penting dalam pembentukan sel darah merah.
      * Kekurangan zat besi blh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.
      * Kalau nk bf baby,pengambilan zat besi adalah sgat penting.
      * Vita lea xblh di ambil dgn minuman bersusu kerana ia akan mengurangkan efisinsi 
          penyerapan zat besi oleh badan.

      B Complex
      * Membantu menstabilkan hormon badan kita
      * Jika kurang B complexblh menyebabkan ibu dalam pantang mengalami gangguan emosi..
      * Membantu kita lebih bertenaga dan emosi lebih seimbang.
      * Menukarkan makanan kpd tenaga

      Zinc Complex
      * Ibu2 yg xmakan ikan haruan atau pati ikan haruan zinc complex adalah pengganti yg tepat 
         kpd makanan tersebut.
      * Galian yg sgat penting dlm membantu proses pemulihan.
      * Membantu proses baik luka dalam badan kita terutama luka dalaman (rahim).
      * Pengambilan zink bg ibu yg menyusu akan membantu anak yg disusukan membesar dgn 
      baik.
      * Mengurangkan masalah rambut gugur
      * Memabntu masalah KEDINGINAN selepas bersalin.

      Vitamin C
      * Berkonsepkan pelepasan masa.
      * Ia melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan dan demi 
         memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara  
         konsisten.

      * Vita c sgat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.
      * Mempercepatkan penyembuhan luka jahitan.
      * Memperbaiki tisu sel yg rosak semasa bersalin....
       
      Energizing Soy Protein (ESP)

      Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy. Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.


      Ostematrix
      OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.ostematrix membantu dalam masalah sembelit ibu semasa berpantang…
        
      Terima Kasih Sudi Singgah Zahra Amani Official Blog

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
       

      Zahra Amani Official Blog